sâmbătă, ianuarie 23, 2010

Clubul de lectură "Prietenii cărţii"

Miercuri,20 ianuarie 2010 a avut loc în sala de lectură, prima întâlnire a membrilor Clubului de lectură.
Fără note ,fără catalog ,elevii de gimnaziu au păşit în lumea cărţilor îndrumaţi de prof. Maria Căruntu şi bibliotecar Lăcrămioara Andrei. Pentru început ,doamna prof.Maria Căruntu a prezentat cartea " Pururi tânăr, înfăşurat în pixeli" a lui Mircea Cărtărescu , apărută la Editura Humanitas, Bucureşti, 2002.
Şi subit, mi-am dat seama,pentru prima dată în viaţa mea,că existam.Mi-am ridicat ochii din carte:iată, existam! Se afla pe lume,din clipa aceea si nu mai demult,cineva numit Mircea Cărtărescu,cineva la fel de străin de băiatul care citise din Camus cu zece minute înainte ca fluturele de omidă .Dar nu ca şi când omida ar fi evoluat în fluture,ci ca şi când fluturele,venit de nicăieri, ar fi substituit,într-o fracţiune de secundă,omida, ca şi cand o altă constiinţă,un alt suflet,un alt om ar fi pătruns în mintea mea şi i-ar fi deschis larg ferestrele(fragment din cartea citată)
Sub deviza " Intră cine vrea ,rămâne cine poate" cititorii au fost informaţi cu privire la regulamentul clubului şi au făcut propuneri pentru întâlnirile viitoare.
Va urma...

Niciun comentariu: